Toote sertifikaat näitab kvaliteeti paremini kui toote välimus või võimsus, kirjutab Smarteconi tegevjuht Magno Kure.
- Smarteconi tegevjuht Magno Kure. Foto: Erakogu
Alanud aasta alguses köitis mitme meie kliendi tähelepanu Äripäevas 7. jaanuaril ilmunud artikkel
taastuvenergia seadmete tootjate pürgimisest välisturule. Murelikke küsimusi põhjustas tekstis esitatud väide päikesepaneelide kvaliteedi langusest.
Päikesepaneeli soetamisel hindab klient üldjuhul paneeli välimust ja võimsust. Kui need sobivad, tehakse ostutehing eeldusel, et erinevate tootjate paneelidel kvaliteedivahed puuduvad. Nii see paraku ei ole. Võimalikud kooste- või materjalivead ei pruugi avalduda kohe ostujärgselt ega isegi mitte esimestel aastatel. Kõige tõe- ja käepärasem viis on uurida tootega kaasas olevaid sertifikaate, mis võimaldavad kujundlikult öeldes paneeli sisse vaadata.
Sertifikaatide abil tõendatakse kvaliteeti
Päikesepaneelide andmelehel on enamasti toodud antud tootele omistatud sertifikaatide loetelu. Need kinnitavad paneeli kooste ja toimimise vastavust rahvusvahelistele standardinõuetele.
Sertifikaatide saamiseks tehakse tootele hulgaliselt teste. Näiteks testitakse paneeli mehaanilist vastupidavust, välitingimustes kulumist, niiskuse- ja kemikaalidetaluvust, lekkekindlust, koormustaluvust jpm. Teiste sõnadega räägib sertifikaatide olemasolu tarbijale toote kvaliteedist ja usaldusväärsusest. Standarditele vastavust tõendavad dokumendid peavad olema vabalt kättesaadavad iga paneele müüva ettevõtte kodulehelt.
Suurte tootjate omavaheline konkurents päikesepaneelide turul on erakordselt tihe ja armutu. Väiksemgi tagasiminek kvaliteedis (see kajastub näiteks paneelide sertifikaadi puudumises või lõppemises) tähendab turuosa kaotust ja sellega ei riskita. Seepärast investeeritakse erakordselt palju kvaliteediarendusse. Näiteks panustab päikesepaneelide tootja Winaico sellesse igal aastal 1,5% käibest ehk ligikaudu 2 miljonit eurot.
Autor: Magno Kure
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.